0
09908390336

11 نکته برای بهینه سازی پست های وبلاگ برای سئو

11 نکته برای بهینه سازی پست های وبلاگ برای سئو

بسیاری از کاربران ما از ما خواسته اند نکاتی را در مورد چگونگی بهینه سازی پست های وبلاگ برای سئو به اشتراک بگذاریم، بنابراین آنها می توانند رتبه بندی جستجو بهتری داشته باشند.

بهترین زمان برای بهینه سازی محتوای وبلاگ خود برای سئو زمانی است که در حال ایجاد آن هستید ، اما همیشه می توانید برگردید و مطالب قدیمی خود را نیز بهبود ببخشید.

سئو وبلاگ مهم است زیرا به شما کمک می کند تا به طور مداوم بازدید بیشتری از وب سایت خود داشته باشید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای سئو انجام دهید.

در این مطلب، ما بهترین نکات SEO وبلاگ خود را برای کمک به شما در بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای سئو مانند یک حرفه ای ، به اشتراک خواهیم گذاشت. اینها نکاتی است که ما در وبلاگهای خود استفاده می کنیم و بازدید کننده از موتورهای جستجو به دست می آورد.

1. مطالب خود را با تحقیف مناسب کلمات کلیدی برنامه ریزی کنید

بسیاری از مبتدیان فقط از بهترین حدس خود برای نوشتن در مورد موضوعاتی که احساس می کنند کاربرانشان به آن علاقه مند هستند استفاده می کنند.

نیازی نیست که به حدس های کور اعتماد کنید ، به ویژه هنگامی که می توانید برای پیدا کردن دقیق آنچه کاربران شما جستجو می کنند ، تحقیقیی در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی روشی است که توسط تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این به شما کمک می کند تا براساس اطلاعات موتورهای جستجو ، موضوعات مورد علاقه کاربران خود را پیدا کنید.

کلمات کلیدی جستجو

سپس می توانید از این کلمات کلیدی برای برنامه ریزی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که در مورد موضوعاتی که مردم واقعاً به دنبال آن هستند ، می نویسید و این یک روش عالی برای یافتن ایده های جدید برای پست های وبلاگ است.

2. کلمات کلیدی معنایی را برای کلمه کلیدی متمرکز خود پیدا کنید

پس از آنکه تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دادید و ایده های کلمات کلیدی را پیدا کردید ، وقت آن است که یکی را انتخاب کنید که دارای بیشترین حجم جستجو و رقابت کم باشد.

این کلمه کلیدی متمرکز(Focus Keyword) شما خواهد بود. این عبارت جستجوای است که به احتمال زیاد کاربران شما بدنبال آن می گردند.

اگر از افزونه All in One SEO استفاده می کنید ، می توانید کلمه کلیدی متمرکز را در تنظیمات سئو مطلب خود تنظیم کنید. این به شما این امکان را می دهد که ببینید چقدر به طور ماثر از آن در مطلب خود استفاده کرده اید.

settingfocuskeyword

در مرحله بعدی ، باید از کلمات کلیدی Latent Semantic Indexing)LSI) استفاده کنید. این جستجوها مرتبط به کلمه کلیدی تمرکز شما هستند.

ساده ترین راه برای یافتن آنها این است که به راحتی کلمه کلیدی تمرکز خود را در گوگل جستجو کنید به پایین نتایج بروید. در آنجا می توانید آنها را به عنوان “جستجوهای مرتبط” مشاهده کنید.

کلمات کلیدی مرتبط

شما باید به اندازه زیادی از این کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید ، بنابراین می توانید کامل ترین مطالب را برای کاربران داشته باشید.

بسیار مهم است که سعی نکنید آنها را در محتوای خود قرار دهید. به نظر کاربران شما عجیب می رسد و موتورهای جستجو در تشخیص پر کردن کلمات کلیدی بسیار خوب عمل می کنند. سعی کنید جمله بندی های خود را با این کلمات کلیدی کامل کنید.

3. یک عنوان مناسب در وبلاگ بنویسید

عنوان پست وبلاگ شما برای رتبه بندی جستجو بسیار مهم است.

عنوان خوب پست وبلاگ ، مطلب شما را با درخواست جستجو مرتبط تر می کند. مهمتر از همه ، این انگیزه را برای کاربران ایجاد می کند تا وقتی مطالب شما را در نتایج جستجو مشاهده می کنند ، بر روی آن کلیک کنند.

می توانید عنوان پست وبلاگ خود را با استفاده از کلمه کلیدی متمرکز خود در عنوان ، دوستانه تر کنید.

عنوان پست وبلاگ

جدا از افزودن کلمه کلیدی متمرکز ، ما همچنین توصیه می کنیم عنوان خود را جذاب و دارای ارزش کلیک کردن کنید. به این دلیل که نرخ کلیک (CTR) نقش مهمی در سئو جستجو می کند.

چندین فرمول برای نوشتن عناوین موثر وجود دارد. به آنچه که هنوز کار می کند EMV یا ارزش بازاریابی احساسی گفته می شود.

این فرمول توصیه می کند از کلمات قدرتمندی استفاده کنید که پاسخ های احساسی خاصی را در مخاطبان شما ایجاد می کنند.

4- پیوند داخلی را به یک عادت تبدیل کنید

پس از مدتی وبلاگ نویسی ، محتوای کافی خواهید داشت که می خواهید کاربران بخوانند. با پیوند داخلی ، می توانید خوانندگان جدیدی را برای خواندن پستهای مرتبط قدیمی خود تشویق و توصیه کنید.

پیوند داخلی یک روش عالی برای ایجاد یک رابطه متنی بین پست های جدید و قدیمی شما است. همچنین به شما امکان می دهد کاربران پیوند مربوطه را به مقالات قدیمی خود منتقل کنید.

وردپرس جستجوی پست های قدیمی خود را در داخل ویرایشگر پست آسان می کند. به سادگی متنی را که می خواهید پیوند دهید انتخاب کنید و سپس روی دکمه پیوند کلیک کنید.

internallinking

یک کشویی در زیر کلمات انتخاب شده شما ظاهر می شود. برای جستجوی مطالب های قدیمی تر که می خواهید در اینجا پیوند دهید، می توانید آن را تایپ کنید.

ایجاد پیوند داخلی به عنوان یک عادت ، شما را مطمئن میکند که SEO در صفحه شما خوب است و مطلب های قدیمی شما همچنان پیوندهای جدید دریافت می کنند.

5. تصاویر و فیلم ها را به پست های وبلاگ خود اضافه کنید

multimedia

نگران نباشید ، مکانهای زیادی وجود دارد که می توانید تصاویر رایگان را برای استفاده در پست های وبلاگ خود پیدا کنید. همچنین می توانید از عکس های اصلی خود استفاده کنید یا از وب سایت هایی مانند Canva برای ایجاد گرافیک جذاب استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که تصاویر خود را برای سئو بهینه کرده اید.

فیلم ها حتی جذاب تر از تصاویر هستند. شما می توانید با ایجاد نمایش اسلاید ، ولاگ یا تست الگوهای دیگر ، پست های وبلاگ خود را به فیلم تبدیل کنید.

با این حال ، شما هرگز نباید مستقیماً فیلم ها را در پست های وبلاگ خود بارگذاری کنید. وردپرس برای ارائه فیلم ها بهینه نشده است و سرویس میزبانی اشتراکی شما نمی تواند آنها را اداره کند.

توصیه می کنیم فیلم های خود را در یوتیوب یا آپارات بارگذاری کنید.

6. به پست وبلاگ خود یک Meta Description اضافه کنید.

توضیحات متا(Meta Description) یک متا تگ HTML است که می توانید به هر صفحه اضافه کنید. هدف آن ارائه شرح مختصری از مطالب شما برای موتورهای جستجو و سایر موارد است.

برخی از کارشناسان سئو معتقدند که برچسب توضیحات متا در یک صفحه بی اهمیت شده است. با این حال ، بسیاری دیگر مخالف این موضوع هستند. ما توصیه می کنیم برای همه پست های خود از توضیحات متا استفاده کنید.

یک متا توضیحات خوب می تواند توضیحات بیشتری در مورد یک مطلب ارائه دهد. وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و لینکدین نیز هنگام به اشتراک گذاشتن مطالب شما در آن پلتفرم ها ، آن را نمایش می دهند.

metadesctwitter

7. خواندن مقالات خود را آسان تر کنید

خوانایی عامل مهمی است که توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرد. مطالبی که خواندن آنها راحت تر است، اغلب بالاتر ازمطالبی هستند که کاربر پسند نیستند.

صفحات رایانه و موبایل هنوز بستر بهینه ای برای مطالعه نیستند. به همین دلیل اکثر کاربران فقط یک مطلب را نگاه کلی میکنند. در واقع ، مطالعات نشان داد که کاربران کمتر از یک ثانیه وقت می گذارند تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در یک صفحه بمانند یا ترکش کنند.

این زمان بسیار کمی است تا شما بتوانید کاربر را متقاعد به ماندن و پیمایش کنید. با بهبود قابلیت خواندن ، می توانید نگاه کلی سریع مطلب را برای کاربران خود فراهم کنید.

با استفاده از جملات کوتاه تر ، پاراگراف های کوچکتر ، علائم نگارشی ، عناوین و لیست ها می توانید خوانایی را بهبود ببخشید. توصیه می کنیم فضای خالی اطراف متن را اضافه کنید و از تصاویر برای بهتر نشان دادن متن خود به جلوگیری از خستگی چشم استفاده کنید.

اگر از افزونه All in One SEO استفاده می کنید ، به طور خودکار موارد خوانایی را تجزیه و تحلیل می کند و در بخش تجزیه و تحلیل پیشنهاداتی را برای شما ارائه می دهد.

aioseo-readability

8- از دسته ها و برچسب ها برای سازماندهی محتوا استفاده کنید

دسته ها و برچسب ها به شما کمک می کنند تا محتوای خود را نه تنها برای خودتان ، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو مرتب کنید.مشکل این است که بسیاری از مبتدیان وردپرس اغلب به استفاده نادرست از آنها می پردازند.

دسته ها برای تقسیم مطالب شما به موضوعات اصلی مورد بحث در وبلاگ شما استفاده می شوند. از طرف دیگر ، برچسب ها ، موضوعاتی هستند که در یک پست وبلاگ جداگانه بحث می شوند.

9. هدف قرار دادن answer box در نتیجه جستجو باشد

Google سعی کرده است هرچه سریعتر به سوالات کاربران پاسخ دهد. به عنوان بخشی از این تلاش ، آنها featured result یا answer box را معرفی کرده اند.

answerbox

این نتیجه جستجوی برجسته است که در بالا نشان داده شده. Google یک قطعه سفارشی از محتوای مطلب ایجاد می کند و بخشی را برجسته می کند که طبق الگوریتم، آنها پاسخ پرسش کاربر است.

طبق تحقیق انجام شده توسط Advanced Web Ranking ، تقریباً 32.3٪ CTR را تضمین می کنند. این باعث می شود که آنها برای استراتژی SEO شما بسیار مهم باشند.

در مورد نحوه انتخاب نتیجه برجسته ، هیچ دستورالعمل خاصی توسط Google ارائه نشده است. توصیه آنها این است که محتوای خود را بهبود ببخشید و مطمئن شوید اطلاعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

10. پست های وبلاگ خود را جامع کنید

موتورهای جستجو عاشق مطالبی هستند که موضوعی را با جزئیات کامل پوشش می دهند. به همین دلیل از شما خواسته ایم که کلمات کلیدی مرتبط با LSI Keywords را به عنوان بخشی از مرحله برنامه ریزی محتوای خود جمع آوری کنید.

این کلمات کلیدی مرتبط به شما ایده ای از تغییرات مختلف جستجوی کاربر در مورد آن موضوع خاص می دهد. با ارائه این کلمات کلیدی در مطلب خود ، می توانید آن را جامع تر ، آموزنده و مفیدتر کنید.

شما باید از عناوین و عنوان های فرعی برای قرار دادن این کلمات کلیدی استفاده کنید و سعی کنید تا آنجا که می توانید زمینه را پوشش دهید.

گذشته از کلمات کلیدی LSI ، نکته دیگر برای ایجاد محتوای کامل، تایپ کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود و سپس رفتن به جستجوی تصویر است. حباب های موضوعی را با انواع مختلف کلمات کلیدی مشاهده خواهید کرد.

imageseotip

11. پست های قدیمی وبلاگ را بهینه کنید

بسیاری از مبتدیان تمایل دارند پس از انتشار پست وبلاگ ، آن را فراموش کنند. در واقع ، شما بهینه سازی پست وبلاگ خود را برای سئو پس از انتشار انجام نداده اید.

در اینجا برخی از مواردی که شما باید پس از انتشار پست وبلاگ خود انجام دهید آمده است:

  • تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی – پست وبلاگ خود را از طریق پروفایل های رسانه های اجتماعی خود ارتقا دهید. حتی می توانید با استفاده از IFTTT برای به اشتراک گذاشتن خودکار مطالب خود استفاده کنید.
  • پیوندهای داخلی اضافه کنید – هنگامی که پستی را منتشر کردید ، می توانید به مطالب قدیمی مرتبط برگردید و پیوندی را به پست وبلاگ جدید خود اضافه کنید. این به کاربران امکان می دهد آن را راحت تر کشف کنند.
  • پیگیری رتبه بندی جستجو

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا پست های وبلاگ خود را برای یک جستجوگر حرفه ای بهینه کنید.

 

منبع:wpbeginner.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *